Vi tilbyder også

Behandling hjemme hos dig

Rungsted Fysioterapi og Træning tilbyder behandling/træning i hjemmet uanset om du bor på plejehjem eller i eget hjem.
Hvis din egen læge har skønnet det relevant, skal lægen lave en henvisning til dig til behandling i hjemmet. Med henvisningen får du tilskud fra det offentlige.

Det er også muligt at få hjemmebehandling uden henvisning, i så fald vil du selv skulle betale det fulde honorar.

en lille præsentation

Af Hjemmebehandling

Har du en progressiv lidelse (en funktionsnedsættelse) eller et svært fysisk handicap og ikke kan komme til klinikken kommer vi gerne hjem til dig.

Ordningen om vederlagsfri fysioterapi har fire hoveddiagnosegrupper:

1. Medfødte eller arvelige sygdomme

2. Erhvervede neurologiske sygdomme

3. Fysiske handicap som følge af ulykke

4. Nedsat led og/eller muskelfunktion som følge af inflammatoriske gigtsygdomme

Det skal bemærkes, at ordningen om vederlagsfri fysioterapi til personer uden svært fysisk handicap med progressiv sygdom, kun omfatter progressive sygdomme indenfor hoveddiagnosegrupperne 1, 2 og 4.

Det er også muligt at få hjemmebehandling, hvis du er kommet til skade, har fået en uhelbredelig sygdom, hjerneblødning eller andet der forhindrer dig i at komme til træning/behandling på klinikken. Det er noget din læge vurderer om der er behov for og kan henvise til fysioterapi i dit hjem.

Pris 500 kr per gang (tilskud fra DK)

Der er en tillægsydelse til kørsel på hjemmebehandling på 65,31 kr. pr. gang.

Rungsted Fysioterapi og Træning kører ud til områderne:
Vedbæk, Rungsted, Hørsholm, Kokkedal, Nivå og Humlebæk.